Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Thursday, December 30, 2010

Tips Mengatasi masalah jerawat

Ramai yang pernah alami masalah jerawat ni kan? kadang kadang tak tau camne nak hilangkan *selain* daripada penggunaan krim krim jerawat tu. Tapi kat sini saya jist nak share camne untuk hindarkan masalah jerawat ni. 



  • Jaga kebersihan wajah dari debu minyak.
  • Jangan memicit jrawat dengan jari.
  • Jangan menganggap jerawat sesuatu yamg remeh , atasinya dengan segera.
  • Jangan menggunakan ubat jerawat dengam sebarangan.
  • Baca dengan teliti petunjuk pemakaian ubat jerawat.
  • Hindari makanan berminyak.
  • Hindarkan dari terkena matahari secara langsung.
  • Selalu lah membasuh wajah dengan air sejuk.
  • Gunakan produk kulit wajah yang sesuai.
  • Banyak minum air putih selalu.
  • Banyakkan makan buah buahan & sayur sayuran.
  • Mulakan pengambilan vitamin yang baik untuk kulit ( seperti vitamin E ).















( iklan aje! oleh sebab *MEREKA* dah makin popular kan. hehe )

tak pasti lar lak muka mamat ni ade jerawat or tak. tengok cam takde je kan. haha. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...