Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Thursday, May 5, 2011

Cara nak me-maki orang dengan sopan.

me-maki itu bukan sejenis makanan atau adek beradek kepada kim-chi. me-maki tu lebih kepada kata kata kesat untuk dilontarkan kepada orang bila kita tengah marah. paham tak? tak paham cari kamus dewan. hehe. 

antara kata me-maki yang sering ter-dengar oleh telinga suci saya ni seperti mak ang , pungkok ang , babi , pompuan jalang , barua & yang sewaktu dengannya. kalau nak tulis satu satu , mak aii penat tangan ceq oii. kenapa nak guna word mak , pungkok & whatsoever tu semua.  word laen kan banyak lagi.

ha. cuba try lepas ni. kalau rasa nak me-maki orang tu gunakan word yang sedap sikit untuk didengar. contohnya kalau nak cakap orang bodoh , tukar kan lar kepada ayat "pandai sangat" or "pergh. pandai lar kau". orang yang kita tujukan ayat tu mesti paham maksud sebenar ayat yang kita nak guna. kan. kan. 

contoh kat atas tu , gunakan cicak or ulat ke. takyah dah nak anjing or babi tu semua. 

lebih sedap didengar. :)


1 comment:

ureshi said...

bagus! post awak memang tepat! saya pun selalu gak maki org dengan cara ni... takde la nk dapat dosa free...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...