Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Monday, July 4, 2011

Tinjaun Poligami : Pendapat Anda?

sekarang ni hangat isu lelaki beristeri lebih dari satu kan. 

lebih lebih lagi selepas Salleh Yaacob (SY) dah cukupkan kuota isteri dia. 

lepas tu lak , wujud lar Kelab Isteri Taat yang ada macam macam kontroversi.

oupps. saya bukan nak bincang pasal tu.

saya saja je lar nak buat tinjaun kan. 

dari pihak lelaki & wanita sendiri.


mengikut tinjaun tersebut (baru tiga orang responden yang jawab).

Lelaki : Jika beristeri lebih dari seorang , dia mahu walaupun isteri tak bagi keizinan dengan alasan isteri mempunyai kekurangan.

Wanita (1) : Dia tak benarkan suami dia kawen lain pada mulanya. Tapi menukar fikiran jika diri mempunyai kekurangan.

Wanita (2) : Dia membenarkan suaminya berkahwin lain kerana sayangkan suami dan redha jika dirinya kekurangan.

Kesimpulan : 

haa. jika benar lar responden menjawab dengan jujur & ikhlas , wanita ni baik hati sebenarnya.

sebab? walaupun dia tak bagi & taknak diduakan , jika kena dengan caranya dia bagi jugak.

tapi lelaki jangan nak ambil kesempatan pulak ye. isteri ni walau macam mana pun keadaannya , dia tetap sayangkan suami.

Lelaki kalau nak kawen lebih jangan sorok sorok. tu yang jadi kes pinggan terbang sana sini. 

Jangan bila dah nampak kekurangan isteri , terus fikir nak kawen laen. ish ish.

Time bercinta berkasih dulu , boleh lak terima ye. hurm.

haa. yang belum bagi respon lagi tu , jawab lar polls tu. 

takkan tengok je? hehe. 

jujur. jangan risau. saya tak tau pun sape yang jawab. :)


p/s : kalau saya , saya tak mahu diduakan & saya tetap tak benarkan. i dont care! haha. ni belum kawen lagi dah berangan nak kawen dua. PA LAR! 


2 comments:

Nizam Ijam said...

best la entry nie :)


jom ramai2 letak nizam ijam dalam bloglist :)
nizamijam.com mula beroperasi..

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

hehe. ok sudah bertukar! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...