Nuffnang

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Tuesday, November 30, 2010

PUTUS?

bukan lar niat untuk menggalakkan sape sape mengakhiri their relationship. tapi sekadar berkongsi how to face the situation only. walaupun saye gak tak nak break our relation , tapi kadang kadang kite kene bersedia dgn benda ini. kn? huhu.





how?

1.Sebab untuk berpisah.


Ini adalah perkare yang paling penting. why nk berpisah? maybe dah banyak sgt hal atau perbuatan yang telah dilakukan oleh si dia. Tapi jgn lah menjadi kan hal yang remeh temeh untuk berpisah. Sebab yang kukuh diperlukan such as , si dia selalu sgt menyakiti diri kite samada secare fizikal atau mental. Banyak gak pasangan yang sanggup memukul pasangannya sendiri sehingga teruk. Jangan diam kan perkare yang mneyakitkan sehingga ia menjadi parah. Fikirkan masa depan. Ape yang akan berlaku jika kite terus bersame dgn si dia? Ape kesan nye kepada org di sekeliling kite? Walaupun perpisahan itu sesuatu yang sangat sangat menyakitkan tapi kite kene yakin bahawa maybe die bukan untuk kite. Dan mungkin juga , ALLAH nak berikan yang lebih baek untuk kite.


2. Jangan Ragu-Ragu

Ketika menyampaikan sebab why kite nk berpisah , sebaiknya kite mesti yakin dan tidak menunjukkan perasaan ragu-ragu kerana si dia akan beranggapan ada sesuatu yang disembunyikan atau dia akan beranggapan ada pihak ketiga atau kekasih lain. Kadang-kadang ada pasangan yang tidak dapat menerima perpisahan itu. Sekalipun itu akan menyakitkan tetapi lebih baik daripada anda berpura-pura. Memang benar untuk memberitahunya sukar sekali , tetapi ia perlu disampaikan atau diberitahu sekiranya anda benar-benar ingin berpisah. 

3. Berikan Dia Kesempatan Bertanya

Jangan terlalu emosi. Berilah dia kesempatan untuk bertanya apa salah dia terhadap anda , dan anda juga harus menjawabnya dengan jujur. Jangan pula menghindarinya kerana itu akan menyakitinya. Anda ingat bahawa tidak perlu mengucapkan atau mengeluarkan kata-kata yang akan menyakiti hatinya. Kata kata yang menyakitkan tidak akan membawa kepada penyelesaian. Jarang kite lihat orang yang berpisah secara baek. Sebab nye? Masing masing menyalahkan bekas pasangan. Walaupun die banyak melakukan kesilapan. 

4. Jangan Berubah Fikiran

Ketika melihat si dia menangis atau merayu ,  jangan sekali-kali berubah fikiran kerana hubungan yang berdasarkan atas belas-kasihan atau simpati akan membuat anda dalam keadaan serba salah. Jika memang benar anda tidak boleh atau tidak mungkin bersatu kembali , bulatkan hati dan jangan berubah fikiran kerana simpati. Hubungan yang dibina atas dasar kasihan atau membalas budi , akan mewujudkan perkara perkara yang lebeh sulit di kemudian hari.

kadang kadang saye gak penah terpikir bile at one time , saye tak boleh tahan dgn ape yang berlaku.


sory syg. but i will try my best ok. 
i luv u.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...