Nuffnang

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Wednesday, December 22, 2010

Kepentingan Air Dalam DIET

Biasanya bagi orang yang berdiet , perkara yang selalu difikirkan hanya makanan. Nak makan ape. Berapa banyak nak makan.Makanan itu. Makanan ini. Tapi air gak penting ketika proses berdiet ni. Pengambilan dalam jumlah yang mencukupi adalah sangat penting.



How?

Di bawah ni ada tips yang mungkin dapat membantu.

#1 Minum Sup ( tetapi elakkan yang berlemak atau berkrim ). Sup kosong yang rendah lemak dan kurang garam adalah baik untuk kesihatan serta dapat menambahkan kelainan dalam cara minum anda.

#2 Bagi yang menggemari rasa herba , boleh lar mencuba kepelbagaian rasa herba ( seperti halia rasberi , limau halia atau blueberi dan pepermint untuk kesegaran ). Herba herba tersebut dijamin bebas kalori untuk kesihatan dan diet.

#3 Minum teh herba. Teh mengandungi antioksida yang baik untuk mereka yang sedang berdiet.

#4 Variasikan minuman kosong dengan campuran buah buahan  dan sirap. Ini dapat memberikan kelainan dalam minuman. Usah berlebihan kerana akan menambahkan kalori dan merosakkan diet anda. Pilih sirap yang bebas gula bagi memberikan kesedapan rasa tanpa risau tentang diet anda.

#5 Mendisiplinkan diri sendiri. Pastikan anda mengambil segelas minuman sebelum makan. Cara begini akan membuatkan rasa kenyang dengan cepat dan tidak mengambil makanan secara berlebihan.


Semoga dapat dimanfaatkan bersama. J

1 comment:

Anonymous said...

tq ngan tips tu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...