Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Sunday, January 16, 2011

Ruang kecil yang mahal

Tak terbayangkan yang harga sebuah rumah flet kos rendah boleh meningkat sehingga RM200K. uhh. mahalnya. Harga tersebut dijangka akan meningkat menjelangnya tahun 2015 nanti. Keadaan ini akan berlaku di bandar bandar utama negara ini. Harga pun nak sama dengan rumah bawah je kan.


Kalau nak beli untuk dijadikan sebagai salah satu bentuk pelaburan , boleh lar. beli pada harga murah , jual balek bila harga dah meningkat. Kalau nak beli untuk tinggal menetap , baik beli je lar rumah bawah. 

Lebih besar , ada ruang yang luas sikit & yang penting atas tanah ( memang lar semua rumah pun atas tanah kan. haha ). maksudnya , kalau rumah tinggi tinggi ni bahaya sikit. silap silap haribulan jatuh ke tanah. susah lak. kalau rumah bawah ni , boleh lar bercucuk tanam walaupun tanah tu sekangkang kera je kan ( untuk rumah taman ). 

Kalau nak lagi best , beli tanah , buat rumah sebuah. dengan RM200K untuk bina rumah boleh dapat yang BESAR punye kan. 


*mengidam. diidamkan*

2 comments:

fathiah said...

betol3.... tanah semakin mahal, kos hidop pun semakin mahal... ish

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

kene lar bersedia ntuk masa depan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...