Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Wednesday, March 23, 2011

Ayam Goreng Manis

sebenarnya tak tau nak letak nama resipi ni. ayam goreng manis sebab rasanya yang manis. digemari oleh NUR saya. hehe. senang sangat sangat nak buat ayam goreng ni. saya pernah try sekali je. bukan taknak buat banyak kali , tapi takde masa je. 

bahan bahan yang diperlukan :

ayam mentah
kicap manis
susu pekat

cara caranya :

1. gaul rata kicap manis dan susu pekat bersama ayam yang telah siap dipotong ikut citarasa anda. kicap manis & susu pekat jangan terlalu banyak. nanti terlalu manis lak.
2. perapkan bahan bahan tadi selama satu jam.
3. setelah diperap , boleh lar digoreng sehingga masak. goreng dengan berhati hati sebab warna hitam kicap tu akan nampak macam hangus sikit. tapi tak hangus kalau pandai masak. hehe 



selamat mencuba. resipi daripada bonda saya. bukan mak saya. hehehe. ;) 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...