Nuffnang

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Monday, March 14, 2011

Game ape yang korang main waktu kecik dulu?

mainan ape yang korang main time kecik kecik dulu ey? macam macam kan? hehe. yang saya ingat, tingting, cop tiang, main kad yang kartun kartun, ceper and banyak lagi kowt. tapi saya tak main anak patung sangat. sebab takde geng pun. adik saya lelaki and sepupu sepupu saya pun kebanyakkannya lelaki. 

antara yang saya still ingat lagi is batu seremban. saya pun tak tau kenapa dipanggil batu seremban. agaknya asal dari seremban kowt? haha. cara nak main , kena ada lima buah ( tak tau nak panggil ape. ) guni kecik yang dalam tu diisi dengan biji kacang hijau atau pasir. saya ingat lagi time skolah rendah dulu , ada budak budak ni tolong supply & jual. sampai macam tu sekali. haha. ada banyak cara nak main. start dengan step 1 sampai entah berapa belas. kene hafal & ingat! time baling tu , xleh jatuh. kalau jatuh , hilang turn. 


ni lar dia batu seremban. macam macam warna ada. hehe.

korang tau tak camna nak main cop tiang? ni mainan budak budak je. haha. ingat lagi dulu kalau time rehat or balik , mesti main jap. cop tiang ni , kena ada lima orang. empat orang pegang empat tiang. tapi takleh statik je. kene tukar tukar tiang. sambil tu lagi seorang. kene berebut untuk dapatkan tiang dia. paham tak? haha. 


*ihsan pakcik google*

macam ni lar *rope tiang yang digunakan untuk main cop tiang tu. 

game lain yang saya main dulu adalah ceper. ceper tu sebenarnya penutup botol. nak main pun ade step step tertentu. best lar gak. tapi kalau nak dapat penutup botol tu , kene lar beli air yang dalam botol kaca tu. skang ada lagi ke x ey? saya pun taktau. hehe.



*terer lar budak dalam gambar ni*

lagi game apa ey? tiba tiba lak tak dapat nak ingat. sebab..

..mata dah kuyu..
..badan dah lesu..
..otak dah tepu..

its time to sleep. hehe. esok nak kene bangun awal sebab klas kul 8 dah start. oh ye , tak sabar nak tunggu selasa. sebab nak g amek L. pastu masuk klas blajar memandu. *yang dah ada lesen , diam diam. saya budak baru belajar.* hehehe. 


p/s : actually post ni dah berzaman kat dalam draft. baru hari ni rasa nak publish. hehe. sorry sangat sangat to NUR saya sebab plan yang dia buat tak menjadi. hukk. i love u , sayang. ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...