Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Friday, April 1, 2011

Lelaki Selepas Bergelar Suami.


Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik. sambil berbual-bual mesra.

Makwe : bang. andaikata saya menjadi bintang?

Pakwe : abang kan jadi Ultramannya.

Makwe : kenapa pulak? sepatutnya abg jadi bulan purnamalah.

Pakwe : Salah tu. kan ultraman ada bintang kepunyaannya.

Makwe : gitu... kalau saya jadi bunga?

Pakwe : Abang jadi tukang kebunnya.

Makwe : Kenapa bukan kumbang.

Pakwe : Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari.

Makwe : Wah! hebatnya abg nie. begitu pandai berkata-kata.

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah. 



bedebik!!!!!! 






macam nangka busuk daa!!!!

Makwe : Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe : Cilako! punyo tunggul kayu. buto ko!!!!! tak nampak ko oghang nak lalu (rupa rupanya si pakwe tu orang N9) sayang takde apa apa ke?

Makwe : Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe : Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua.



selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga. dua tahun kemudian , si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu.

Isteri : Bang. ingat lagi tak tempat nie?

Suami : Masakan abg boleh lupa.

Ister i: Kalau saya jadi bintang?

Suami : Abang jadi beginilah.

Isteri : Kenapa bukan Ultraman?

Suami : Kat Malaysia mana ada Ultraman. kat Jepun adalah. apa lah awak nie.

Isteri : Kalau saya jadi bunga?

Suami : Abang jadi beginilah.

Isteri : Apa abg nie. cakaplah betul betul.

Suami : Apo kono eh dongan ekau nie. dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu. kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie , sapo nak bagi makan kek anak kito tu. yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo??

Isteri : Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami : Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah , maka berjalan pulanglah keluarga tersebut. tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu (mungkin tunggul yg sama) lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah.

Isteri : Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami : Apo kono eh awak nie. buto ko? punyo bosa tunggul tu tak nampak ko??!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...