Nuffnang

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Sunday, December 5, 2010

Fakta Menarik


#Salah satu bahan yang penting untuk membuat minyak wangi adalah "musk".Bahan tersebut merupakan gel berbau tajam yang dihasilkan oleh rusa ( musk ) jantan untuk membuat tanda pada kawasanya. Bahan ini telah digunakan sejan lebih 5000 tahu dahulu oleh Ahli Perubatan Tradisional China.

#Empat perkara yang jika dilakukan akan menyelamatkan kita dari bahaya dunia. Hadis Riwayat Hakim.

  • Berkata jujur.
  • Menjaga amanah.
  • Berakhlak mulia.
  • Meneliti setiap apa yang masuk ke mulut. 
#Kejora , planet kedua dalam sistem solar , mempunyai saiz dan komposisi hampir menyerupai bumi kita. Planet ini mempunyai gunung , gunung berapi dan jurang. Tetapi planet ini tidak sesuai untuk didiami kerana suhunya sangat panas yang disebabkan oleh lapisan atmosfera yang sangat nipis untuk memerangkap sinaran matahari.



#Terdapat lebih kurang 160 juta biji telur ayam yang dihasilkan pada setiap tahun di negara China. Jumlah tersebut cukup untuk menghasilkan sekeping telur dadar yang berukuran satu meter untuk setiap penduduk di muka bumi ini.

#Terdapat lebih kurang 600 juta bakteria di atas dan di dalam badan kita. Ketiak sahaja boleh mengandungi 800 bakteria pada setiap milimeter persegi!



#Mata org lelaki adalah lebih besar daripada mata org perempuan iaitu kira kira 0.5mm.

#Jika sistem pertahanan semulajadi badan gagal berfungsi , bakteria di dalam perut boleh memusnahkan tubuh kita dalam 48 jam sahaje!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...