Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Wednesday, December 15, 2010

Hati hati! Kicap Kipas Udang Tiruan


ha! hati hati korang.

kicap pun nak di tirunya. ape lar.




Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Negeri Sembilan dah rampas 3360 botol kicap manis tiruan ni selepas memeriksa sebuah syarikat pemborong kat Jalan Tuanku Antah. 

Perbezaan ketara yang dapat dilihat adalah : 

kicap tiruan : tulisan expired date dicetak dgn ink printer biasa.

kicap original : tulisan expired date menggunakan laser.

Sampel kicap tu akan dihantar terus ke makmal untuk mengetahui sama ada kicap tiruan ni ada bahan berbahaya atau tidak.

huh. bahaya kan kalau ada ape ape bahan yang kita tak tau.

kicap ni memang sedap. 
adik sedara saya yang umur 9 tahun tu pun kalau makan nak kene ada kicap ni. haha.

berhati hati lar ye. 







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...