Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Sunday, December 19, 2010

Jangan risau mak! Minah tak pakai..

"Minah!! tlg pergi kedai beli kelapa jap" , emak Minah memanggil anak yang lurus bendul orgnye ke kedai.  


Minah pn dgn berbaju t-shirt dan berskirt kembang pn pergi ler ke kedai. Sampai je kat kedai dia tanya kt Pak Mat yang merupakan tokey kedai tersebut. 


"Pak Mat, mak nak kelapa sebiji" , dgn muka seposennya dia mintak kt Pak Mat. 






Pak Mat yg tau minah nih lurus bendul dan mata keranjang , dengan sengajanya nak intai2 suar dalam minah hari nih. 


Lalu dia membalas " ala, kelapa dah abis Minah. kalau ko nak g panjat pokok kelapa tue". 


Dengan tanpa rase rasa curiganya Minah pn terus memanjat dan memetik kelapa. Pak Mat dengan penuh terujanya memegang tangga, meleleh air liur pak mat tue. 


Bila tiba dirumah, emak Minah pn bertanya " Minah yang ko pergi beli kelapa yg belom kupas nih wat hapa ha!!"


Minah menjawab, " tadi kelapa habis, Pak Mat suruh minah panjat pokok kelapa tadi" 


Emak Minah punya hangin terus bertempik " yang ko pegi panjat pokok tue buat ape!! Pak Mat tue saje je nak intai suar dalam ko la Minah ooii!! kenapa lar-hh ko nih dungu sgt haaa!!" 


Tapi Minah ketawa terbahak-bahak lalu berkata " Pak Mat tue la yang dungu mak, ada hati nak tgk suar dalam Minah. Mak jangan isau ok ". 


Emak Minah kehairanan " kenapa plak? " 


Dengan selamba Minah menjawab " Minah TAK PAKAI SUAR DALAM pn tadi".


Terus emak Minah pengsan.


wuahahahaha. masak. jangan amalkan apa yang si Minah ni amalkan ye. 

2 comments:

iEz said...

hahahaha . . .
sengal . . .

sayemilikdieselamanye said...

haha.. tu lar pasal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...