Nuffnang

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Tuesday, February 8, 2011

Lelaki vs Wanita (Part 2)

Part 2 kali ini akan menyingkap perbezaan antara lelaki dan wanita dari aspek hubungan dalam percintaan. Berbeza dengan Part 1 yang lalu yang lebih bersifat individu.



* Bab Menggoda

  • Lelaki : Menggoda just nak test power je. Nak tengok wanita mudah tergoda atau tak. Sebenarnya saya lebih bersikap peramah dan saje mahu berbual.
  • Wanita : Dia berbual mesra dengan saya dengan hanya satu tujuan. Dia mahu memikat saya!

*Kali Pertama Dating
  • Lelaki : Saat yang bakal membuat poket saya menjadi rabak! Bukan setakat makan makan je , mungkin dia nak kan hadiah berharga daripada saya!
  • Wanita : Antara saat yang terindah dalam hidup saya. Tapi ke mana dia nak bawa saya? Menikmati hidnagan di restoran mewah atau berjalan menyusuri pandai sehingga matahari terbenam? bestnye!

*Hati

  • Lelaki : Hati bagi lelaki dalah organ dalaman yang membantu proses pernafasan.
  • Wanita : A part of my body that I gave away and never want it back!

*Bekas Kekasih
  • Lelaki : Alamak! Saya tak ingat siapa yang pernah menjadi kekasih saya. Tak penting kan?
  • Wanita : Seseorang yang telah meninggalkan sejuta kenangan pahit & manis dalam hidup saya.

*Kekasih Baru
  • Lelaki : Mungkin dia bakal menjadi seperti kekasih saya yang dulu. Sejarah mungkin berulang. Who knows?
  • Wanita : Semoga cinta bersamanya kekal selama lamanya.

*Telefon
  • Lelaki : Alat yang digunakan oleh kaum wanita.untuk bergosip antara satu sama lain.
  • Wanita : Alat komunikasi untuk berhubung antara satu sama lain.

*Kesunyian
  • Lelaki : Saya tak pernah kesunyian dalam 365 hari sebabnya saya ada ramai kawan yang boleh menceriakan hari saya.
  • Wanita : Tanpanya hidup saya kesunyian.

*Kehilangan seseorang 
  • Lelaki : Yang hilang pasti berganti. Jadi nak buat ape terus mengharap dan mendabakan kehadirannya.semula. Life must go on!
  • Wanita : Saya masih berharap agar satu hari nanti saya akan dipertemukan dengannya semula.

*Berpegangan tangan

  • Lelaki : Saya bukan budak kecik lagi lar. Lepaskan tangan saya.
  • Wanita : Bila cinta sudah dimeterai , si dia seolah olah tidak mahu lepaskan tangannya daripada saya.

*Airmata
  • Lelaki : Senjata yang digunakan kaum hawa untuk mendapatkan perhatian kaum lelaki.
  • Wanita : Airmata boleh memberikan kelegaan tatkala stress , sedih dan kecewa.

*Membeli belah
  • Lelaki : Bila kaum wanita stress , mereka pergi ber-shopping. Bila happy , mereka pergi shopping gak. Apa yang tak kene dengan mereka ni?
  • Wanita : Salah satu terapi untuk mengubati kesunyian , tekanan dan yang paling penting untuk membuat saya gembira.

*Ungkapan I Love U

  • Lelaki : Sekali sekala cakap cukup lar. Takkan nak cakap setiap saat.
  • Wanita : Kalau boleh , setiap saat nak bagitau perkataan tu kat dia.

*Ketika Si Dia Terluka Hati
  • Lelaki : Banyak perkara yang boleh dilakukan. Keluar dengan kawan lelaki , beriadah , flirt sana sini.. tak de hal lar.
  • Wanita : Menangis , melihat gambar gambar ketika bersama. Memujuk hati sendiri.


Setiap insan yang menyimpul ikatan percintaan inginkan hubungan berkekalan selamanya. Toleransi dan persefahaman adalah perkara yang amat penting dalam mencapai kebahagiaan untuk hidup bersama. ♥


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...