Nuffnang

There was an error in this gadget

ahli.kabinet.terhormat

oh! blog

Saturday, April 9, 2011

Telur Tiruan .vs. Telur Asli

bila otak dah cerdik & kreatif sangat , sampaikan telur ayam pun boleh diciplaknya! haishh. cuba lar kalau kepala otak tu boleh digunakan untuk cipta something yang berguna ke , kan bagus. macam macam lar orang china ni. tapi diorang pun memang terkenal dengan tiru tiru ni kan. 


pic kat atas ni adalah salah satu cara nak kenalpasti sama ada telur ayam yang korang beli tu original or x. selain tu gak , telur tiruan ni tak ada rasa. tawar hebeh. kalau goreng pun , dia cair je. jadi leper. tak macam telur original yang cam jelly jelly sikit. 


bahan kimia yang terkandung dalam telur tu boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan dan menyebabkan kecacatan otak. 

oleh itu , berhati hati lar semua. beli telur tempatan je. takyah nak bangga sangat guna produk luar. produk tempatan lebih selamattt. kan. kan. :)

p/s : tak sangka telur ayam pun nak ditiru.

2 comments:

saffa hamzah said...

apela diorang ni mknn pun nk kene ada tiruan ke.. teruk betul

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

tu lar pasal. dah lar gune bahan2 yang membahayakan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...